Counter-Strike: GO betan försenad

2011-11-01 | By

CS:GO betan är försenad och ingen information angående när den är tänkt att släppas finns att få tag på.

Tanken var att betan skulle släppas i oktober, men proffsen har övertygat Valve att vänta tills de vidareutvecklat vissa delar i spelet. En bra anledning, anser vi.

Runt tio tusen personer kommer att få tillgång till den stängda betan, så vet vem – kanske någon av oss lyckas knipa åt oss en nyckel. Man kan ju alltid hoppas :)

Vi noterar även att det kommer vara hela sexton kartor redan vid släpp. Vi gillar!

Läs mer på Eurogamer 

Filed in: Counter-Strike, Spelnyheter | Tags:

About the Author (Author Profile)

Comments (7)

  1. tramsig

    Ärligt talat, detta ser inte alls kul ut, vad ska vi med ytterligare en cod/bf-klon till?

  2. Max

    Say what? Cod-klon? Är det inte Cod som är en klon av CS i första taget? :)

  3. Hehe ja, Counter-Strike var ju trots allt först :)

  4. tramsig

    Jag menar att denna versionen av CS ser ut att gå mer åt COD/BF hållet än att vara en vidareutveckling av CS ;)

  5. coccodil

    Ser inte på vilket sätt det här inte är en ren vidareutveckling av cs. Vad är det som är åt ”cod/bf-hållet” mer än att grafiken är upphottad? Låt det gå ett år efter release, låt nya versioner av bf och cod komma ut så är GO gammalt och fult igen precis som cs alltid varit.

  6. tramsig

    Hmm, bara jag som såg helikoptern i filmen? ;)

    Och visst, CS var före COD/BF, men t.ex. Delta Force var före CS, då är ju alla kloner på klonerna ;)

    Tycker bara att de väljer lite fel väg, CS GO kommer inte att bli ett stort esport spel, de borde lyssna mer på spelarna istället.

  7. Nja, Rainbox Six kom egentligen före om du ska köra den taktiken ;)
    Håller med om att man inte ska blanda in fordon etc. Även om man lyssnar på communityt rätt mycket så glömmer man bort att vad man vill ha är ju egentligen bara lite uppfräschade texturer mer eller mindre och inte lägga till massa props. Man har också tryckt ihop kartorna som i CSS och det gillar inte jag alls. Det är en del av flytet i CS med kartor som har lite öppna ytor för utmana andra spelare på. Allt kan inte vara chokepoints. Man vill inte heller har någon förstörbara miljöer, tunnor och skit som blockerar vägarna. Man stannar ett anfall med granater i olika former och det räcker bra. Spar dimensionerna ifrån originalet med samma flyt och behåll spelmodellen för belöningar/cash så räcker det gott och väl. Lite nya kartor kan ju vara bra också ja :D